Contact

email: ezekielgbengaoladosu@gmail.com
phone number: +55 81 97156419

Thursday 17 April 2014

Sobre a Jocum/ About YWAM



Sou missionário há 10 anos, e durante este período, Deus me deu a oportunidade de conhecer países diferentes, outras culturas, e assim, seguir avante na missão pela qual Ele me designou. E por falar em missão, gostaria de compartilhar a respeito do meu local de trabalho. Desde 2007, faço parte de uma organização missionária interdenominacional originalmente chamada YWAM (Youth With A Mission), que nos países lusófonos é chamada de Jocum (Jovens Com Uma Missão) e que está presente em cerca de 180 países. E qual é essa missão? Contribuir para que todas as nações da terra encontrem sua identidade e dignidade em Deus, através de Jesus Cristo e de uma cosmovisão bíblica, começando em nossa comunidade. Atualmente moro na Jocum Recife, localizada no estado de Pernambuco, no nordeste do Brasil, mas já trabalhei nas bases missionárias de Gana, Suíça, Nigel e na de meu país de origem, a Nigéria.

English Version
I have been a missionary for ten years, and during this time, God has given me the opportunity to know differents countries, other cultures, and therefore, go ahead in the mission that he appointed to me. Speaking of mission, I would like to share about the place where I work. Since 2007, I am part of an interdenominational mission organization orginally called YWAM (Youth With A Mission), while in Portuguese speaking countries it is called Jocum (Jovens Com Uma Missão), established in about 180 countries. And which mission is that? To Contribute for all nations of the Earth find their identity and dignity in God through Jesus Christ and a biblical worldview, starting from our community. Now I live in Jocum Recife, located in Pernambuco state, northeast part of Brazil, but I've already worked in Ghana, Switerzland, Nigel Republic, and in my home country - Nigeria. 












No comments:

Post a Comment